کیفیت ابزارهای یاری توانبخشی ایرانی با ابزارهای خارجی برابری می نماید

به گزارش مهسان بلاگ، به گزارش خبرنگاران، دکتر محمدتقی جغتایی در مراسم گشایش یازدهمین کنگره سراسری ارتوز و پروتز ایران، اضافه نمود: رشته ارتوپدی فنی از جمله رشته های موفقی است که خوشبختانه صندلی آن در جامعه شناخته شده است ، چرا که بیماران با استفاده از وسایل و ابزار یاری توانبخشی که توسط متخصصان این رشته در ایران طراحی و فراوری شده است ، به نقش و صندلی آن پی برده و ابراز رضایت می نمایند.

کیفیت ابزارهای یاری توانبخشی ایرانی با ابزارهای خارجی برابری می نماید

وی ادامه داد: ضمن آنکه پزشکان ، با ارجاع بیماران خود به مراکز توانبخشی و استفاده از خدمات فارغ التحصیلان این رشته ، ارزش زیادی برای این نوع خدمات قائل هستند.

جغتایی همچنین به فعالیت های تحقیقاتی متخصصان ارتوپدی فنی در کشور اشاره نمود و گفت: نکته سوم که باعث شناخت هرچه بیشتر جامعه نسبت به این رشته شده است ، چاپ مقالات علمی این قشر از تحصیلکردگان در ایران و بویژه در مجامع معتبر بین المللی است که نشان دهنده کیفیت و سطح بالای علمی دانش آموختگان رشته ارتوپدی فنی در ایران است.

وی اضافه کرد: از آنجایی که در میان رشته های توانبخشی رشته جدیدتری است اما توانسته خیلی خوب خود را ثابت کند و معمولا یک رشته زمانی خوب جا می افتد که در جامعه بتواند موثر واقع گردد و خدمات گیرنده ها نیز از خدماتی که می گیرند احساس رضایت نمایند.

جغتایی گفت: با توجه به اینکه گروه ارتوپدی فرصت کار پیدا نموده و توانسته اند مراکز کلینیکی تاسیس نمایند خود نشان دهنده موفقیت گروه ارتوز و پروتز است و رشته ارتوز و پروتز سرآمد رشته های توانبخشی است و امیدوارم بتوانند در رشد و ارائه خدمات کیفی و عملی پایدار باشند.

در ادامه دکتر اسماعیل ابراهیمی رئیس دانشکده توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی ایران و گفت: گروه ارتوپدی فنی گروهی است که یار و دوست دیرینه گروه فیزیوتراپی است و از آنجایی که بردهای فیزیوتراپی و ارتوپدی فنی (ارتوز و پروتز) در وزارتخانه یکی است توانسته اند با یاری هم به جلو فرایند.

رئیس انجمن فیزیوتراپی ایران گفت : ارتوپدی فنی رشته ای است که خود به تنهایی می تواند یاری و بیس بسیاری از رشته های دیگر باشد . ما معتقدیم که کمر های شکسته دیگر گروه های توانبخشی را گروه ارتوز و پروتز راست نگه داشته است .

وی گفت : گروه ارتوپدی فنی در سالهای اخیر پیشرفت شگرفی هم در علم و تکنولو زی داشته اند و هم صحبت های قوی و توانمندی را در جهان و منطقه می زنند و بسیاری از همکاران ما توانایی های علمی و فنی شان به حدی بالا است که در جهان خودشان را معرفی نموده اند و این باعث افتخار ماست .

ابراهیمی گفت : یکی از برنامه های مهم این است که بتوانیم این رشته را جز تعرفه های خاص قرار دهیم جهت استفاده از بیمه برای بیماران ،در نتیجه ما باید تکنولوزیمان را به روز و دانش فنی مان را بالاببریم و با دانش بالا با مردم برخورد کنیم و مسائل مردم را درست تشخیص دهیم و درست درمان کنیم.

غلامرضا امینیان دبیر علمی یازدهمین کنگره ارتوز و پروتز ایران نیز گفت : این کنگره با هدف ارتقا سطح علمی و عملی رشته ارتوز و پروتز به مدت 3 روز در مرکز همایشهای رازی تهران برگزار گردید.

وی محورهای مورد نظر در کنگره را ارتوزهای ستون فقرات ، ارتوزهای تحتانی ، ارتوزهای پا و پروتزها مطرح کرد و گفت با توجه به محورهای کنگره از 124 مقاله رسیده به کنگره 40 مقاله به صورت سخنرانی و 51 مقاله به صورت پوستر انتخاب شدند.

امنیان گفت: با توجه به تاکید اعضا کمیته علمی بر آموزشی بودن مطالب ارائه شده برای همکاران ، پزشکان متخصص و از همه مهمتر استفاده نمایندگان از خدمات ارتوز و پروتز از میان 10 عنوان پیشنهادی 3 پانل با توجه به اولویت آنها از نظر شیوع در جامعه و اهمیت حل مسائل بیماران انتخاب کردید که شامل انحرافات ستون فقرات و ارتوزهای آنها خصوصا در نوجوانان ، نقش خدمات ارتوز و پروتز در بیماران دیابتی و در راستای سیاست های وز ارت بهداشت در جهت اخلاق حرفه ای و کاهش هزینه های مربوط به ساخت وسائل برای بیماران و همکاران در نظر گرفته شد و سعی گشت راهکارهایی برای ارتقا سطح کارآرایی کلینیک ها و اعتبار سنجی آنها مورد آنالیز قرار گیرد تا به این ترتیب امکان حذف مبالغی که ممکن است به صورت نادرست ردو بدل شوند نیز فراهم آید.

یازدهمین کنگره سراسری ارتوز و پروتز ایران با هدف به روز رسانی اطلاعات علمی و عملی متخصصان رشته ارتوز و پروتز و رشته های مرتبط از 24 آبان به مدت سه روز در مرکز همایش های رازی تهران برگزار گردیده است.

این کنگره به همت انجمن علمی ارتوز و پروتز ایران و با همکاری دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، دانشکده های توانبخشی دانشگاه های علوم پزشکی ایران و اصفهان ، موسسه آموزش عالی هلال ایران ، مرکز تحقیقات مهندسی و علوم پزشکی جانبازان ، مراکز ارتوز و پروتز بنیاد شهید و امور ایثارگران ، معاونت درمان و توانبخشی سازمان بهزیستی، معاونت بهداشت ، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر، انجمن مهندسی توانبخشی ایران و مراکز و موسسات بخش خصوصی برگزار گردیده است.

محورهای مورد بحث در این کنگره شامل اختلالات ارتوپدی، ضایعات نورولوژی، بیومکانیک، دیابت، سالمندی، پروتز زیبایی، مسائل پوستی، سوختگی، ملاحظات روانشناختی، مواد و قطعات، تکنیک های ساخت، اخلاق حرفه ای، آموزش، مدیریت کیفیت، ارگونومی و بهداشت حرفه ای، توانبخشی مبتنی برشواهد، تجهیزات و نرم افزار، نیازسنجی ، بحث و آنالیز انحرافات ستون فقرات در افراد جامعه است.

sahandblog.ir: سهندبلاگ: سیستم مدیریت محتوای سهند

salmandiar.ir: دیار سلمان | مجله گردشگری و مسافرتی دیار سلمان

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 35862

به "کیفیت ابزارهای یاری توانبخشی ایرانی با ابزارهای خارجی برابری می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کیفیت ابزارهای یاری توانبخشی ایرانی با ابزارهای خارجی برابری می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید