نیویورک تایمز: نشست شورای امنیت برای تحریم ایران انزوای آمریکا را بیشتر آشکار کرد

به گزارش مهسان بلاگ، روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی به نقل از دیپلمات ها و تحلیل گران نتیجه تلاش آمریکا در شورای امنیت برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران را شکست آمریکا و بیانگر انزوای آن تلقی کرد.

نیویورک تایمز: نشست شورای امنیت برای تحریم ایران انزوای آمریکا را بیشتر آشکار کرد

به گزارش ایسنا، نیویورک تایمز در گزارشی درباره جلسه دیروز شورای امنیت سازمان ملل نوشت: مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا روز سه شنبه خواستار تمدید نامحدود تحریم تسلیحاتی ایران شد اما درخواست او با وجود چین و روسیه که این درخواست را آشکارا رد کردند و متحدان نزدیک آمریکا که در این باره تردید داشتند، با استقبال روبرو نشد.

نیویورک تایمز به نقل از دیپلمات ها در این گزارش مطرح کرده است: این پیشنهاد آمریکا نتیجه ای جز شکست در شورای امنیت سازمان ملل در بر ندارد و حتی ممکن است به قدر کافی مورد حمایت واقع نشود که بتوان آن را به رای گذاشت. دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا تهدید کرده است که اگر این تحریم تمدید نشود از مقررات بازگردانی تحریم ها در توافق هسته ای استفاده خواهد کرد تا تحریم های پیشین سازمان ملل را علیه ایران اعمال کند که این اقدام از سوی کشورهای دیگر از نظر قانونی نامعتبر و همچنین غیرمعقول تلقی شده است.

در ادامه این گزارش آمده است: نمایندگان انگلیس، فرانسه و آلمان هم درباره سرانجام یافتن تاریخ این تحریم و هم درباره رویکرد آمریکا به ویژه بازگردانی تحریم ها که با آن مخالفت کرده اند، ابراز نگرانی کردند.

گزارش نیویورک تایمز می افزاید که تحلیل گران بر این باورند که مقاومت در برابر درخواست پمپئو نه فقط از جانب رقبایی همچون چین و روسیه، بلکه از سوی متحدان مهم واشنگتن، بیانگر انزوای رو به گسترش و تاثیر رو به افول آمریکا است.

این روزنامه در بخش دیگری از گزارش خود به نقل از هنری رم، تحلیلگر ارشد گروه اوراسیا در زمینه ایران نوشت: این نشست مثالی واضح از انزوای واشنگتن درباره مسئله ایران و همچنین مثالی برای شکست آمریکا در سه سال گذشته در زمینه قانع کردن دیگر اعضای توافق هسته ای به پشتیبانی از رویکردش بود.

sahandblog.ir: سهندبلاگ: سیستم مدیریت محتوای سهند

salmandiar.ir: دیار سلمان | مجله گردشگری و مسافرتی دیار سلمان

منبع: عصر ایران
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 53723

به "نیویورک تایمز: نشست شورای امنیت برای تحریم ایران انزوای آمریکا را بیشتر آشکار کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نیویورک تایمز: نشست شورای امنیت برای تحریم ایران انزوای آمریکا را بیشتر آشکار کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید