لبنان، پیامدهای عدم تشکیل دولت در خیابان ها، نگرانی حریری از بی توجهی سفیر عربستان

به گزارش مهسان بلاگ، منابع لبنانی با اشاره به اینکه چشم اندازی برای تشکیل دولت دیده نمی شود اعلام کردند که اعتراضات اخیر مردمی علاوه بر بحران مالی به بن بست سیاسی لبنان بر می شود و حامل پیغام هایی برای مسئولان است.

لبنان، پیامدهای عدم تشکیل دولت در خیابان ها، نگرانی حریری از بی توجهی سفیر عربستان

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه الجمهوریه، منابع سیاسی لبنان گزارش دادند که محافل ریاست جمهوری و سعد حریری نخست وزیر مکلف لبنان هنوز به هیچگونه فرمولی برای تشکیل دولت نرسیده اند و همه رایزنی ها و میانجیگری ها برای تشکیل دولت به بن بست رسیده است.

این منابع خاطر نشان کردند، پیش بینی اینکه بحران سیاسی لبنان در مدت کوتاهی به خاتمه برسد سخت است؛ ضمن اینکه هیچ گونه چراغ سبز منطقه ای برای تشکیل دولت در لبنان در حال حاضر وجود ندارد.

این منابع با اشاره به این که تشدید خشم مردمی در اعتراض به افزایش قیمت دلار تنها به دلیل مسائل مالی و اجتماعی نیست بلکه به فشارهای سیاسی و عدم وجود دولتی کارآمد نیز بر می گردد گفتند که این اعتراضات پیغام هایی برای مسئولان کشور جهت انجام اقدامات جدی برای تشکیل سریع دولت دارد.

منابع مطلع از فرایند تشکیل دولت در لبنان گزارش دادند که ولید البخاری سفیر عربستان سعودی در لبنان که پس از بازگشت به این کشور نشست هایی با شماری از مقامات لبنانی برگزار نموده است هنوز ملاقات با سعد حریری نداشته و همین امر موجب نگرانی نخست وزیر مکلف لبنان شده و پیغامدهای آن در تعلل حریری برای تشکیل دولت دیده می گردد.

منابع مطلع لبنانی همچنین تاکید کردند که جنبش امل و حزب الله هیچگونه ارتباطی با اقدامات خشونت آمیزی که روز گذشته در جریان اعتراضات در ضاحیه رخ داد ندارند و ردپای گروه های مشکوک در این اقدامات دیده می گردد.

این منابع همچنین از جنبش امل و حزب الله خواستند تا یکی از آنها با میشل عون رئیس جمهوری لبنان و دیگری با سعد حریری صحبت کنند تا آنها را برای کنار گذاشتن اختلافات جهت تشکیل سریع دولت قانع کنند.

روز گذشته معترضان لبنانی در صیدا تجمعی در میدان الثوره در تقاطع ایلیا داشتند و تایرها را در اعتراض به افزایش بهای دلار، شرایط بد معیشتی و افزایش قیمت کالاها آتش زدند و مسیرها را در میان تدابیر امنیتی شدید بستند.

خبرگزاری ملی لبنان نیز گفت، اتوبان ساحلی در الجیه مجددا باز شده و نیروهای ارتش در آنجا مستقر شده اند.

لبنان در چند سال گذشته و به ویژه یکسال اخیر با مسائل فراوانی روبه رو بوده که فساد دستگاه اجرایی این کشور و خروج برنامه ریزی شده مقادیر زیادی از ذخیره ارزی و به دنبال آن استعفای سعد حریری در پنجم آبان ماه سال گذشته، این کشور را غرق در مسائل نموده است و در ادامه شیوع ویروس کرونا و در آخر هم انفجار مهیب بندر بیروت در تاریخ 14 مرداد ماه ، اوضاع این کشور را پیچیده تر نموده است.

sahandblog.ir: سهندبلاگ: سیستم مدیریت محتوای سهند

salmandiar.ir: دیار سلمان | مجله گردشگری و مسافرتی دیار سلمان

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 80464

به "لبنان، پیامدهای عدم تشکیل دولت در خیابان ها، نگرانی حریری از بی توجهی سفیر عربستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لبنان، پیامدهای عدم تشکیل دولت در خیابان ها، نگرانی حریری از بی توجهی سفیر عربستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید