خبرنگاران روابط ورزشی ایران و صربستان گسترش می یابد

به گزارش مهسان بلاگ، تهران- خبرنگاران- وزیر ورزش و جوانان در ملاقات با دراگان تودورویچ سفیر صربستان در مورد امضا تفاهمنامه ورزشی گفت: این یادداشت تفاهم خیز بلندی برای شروع یک فصل جدید در روابط 2 کشور است که امیدواریم با سفری که به زودی رییس جمهور صربستان به ایران دارد، امضا گردد.

خبرنگاران روابط ورزشی ایران و صربستان گسترش می یابد

امروز (سه شنبه) مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان و دراگان تودورویچ سفیر کشور صربستان در ایران، ملاقات و گفت و گو کردند.

در ابتدای این ملاقاتسلطانی فر ضمن تبریک روز ملی صربستان گفت: روابط 2 کشور روز به روز در حال رشد و توسعه در عرصه های مختلف از جمله ورزش است.

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: این گسترش روابط حسنه ناشی از اراده مسوولان 2 کشور است که امیدواریم ایران و صربستان از این ظرفیت در عرصه های مختلف فرهنگی، ورزشی، مالی و جوانان استفاده نمایند.

وی اضافه کرد: در بسیاری از رشته های ورزشی ما تجربیات و قدرت بیشتری داریم و در برخی از رشته ها هم صربستان از ما بهتر است که باید با اعزام مربی، مدرس و برگزاری دوره های مختلف به یکدیگر در توسعه و پیشرفت این رشته ها یاری کنیم.

سلطانی فر تاکید نمود: هر 2 کشور جزو 10 قدرت برتر والیبال جهان هستند، ما در بسکتبال هم تنها سهمیه آسیا را برای المپیک 2020 توکیو گرفتیم. در واترپلو هم بعد از سال ها به مدال برنز بازی های آسیایی 2018 جاکارتا رسیدیم. علاوه بر این رشته ها در بسیاری از رشته های دیگر مثل تکواندو، تنیس روی میز، فوتبال و کشتی هم زمینه همکاری متقابل زیادی وجود دارد. مربیان صرب که در رشته های مختلف به ایران آمدند همواره مربیان خوب و بی حاشیه ای بودند.

سلطانی فر در مورد امضای تفاهم نامه همکاری بین ایران و صربستان در زمینه های مختلف از جمله ورزش و جوانان گفت: این یادداشت تفاهم خیز بلندی برای آغاز یک فصل جدید در روابط 2 کشور است که امیدواریم با سفری که به زودی قرار است رییس جمهور صربستان به ایران دارد امضا گردد.

وزیر ورزش و جوانان توضیح داد : انعقاد این تفاهم نامه علاوه بر ورزش فرصت بسیار خوبی برای جوانان 2 کشور هم است. حدود 2 هزار و 600 تشکل مردم نهاد در کشور داریم که جوانان آینده ساز ما در آن مشغول به فعالیت هستند. همچنین در توریسم و گردشگری ورزشی و مسائل پزشکی ورزشی هم زمینه همکاری زیادی بین 2 کشور وجود دارد.

سلطانی فر در سرانجام گفت: ما کشورهایی را که در دوران سخت تحریم آمریکا علیه ایران تنهایمان نگذاشتند فراموش نمی کنیم و تاکید رییس جمهور کشورمان آقای روحانی این است که چنین کشورهایی مثل صربستان در اولویت برای گسترش روابط بعد از بازگشت شرایط طبیعی به کشور باشند.

دراگان تودورویچ سفیر صربستان هم ضمن تشکر از وزیر ورزش و جوانان ایران برای این ملاقات گفت: در 10 سال گذشته روابط بسیار حسنه ای با ایران داشتیم و رییس جمهور صربستان بسیار مایل است که روابط 2 کشور بیش از قبل گسترش یابد. هشت تفاهم نامه در زمینه های مختلف از جمله ورزش با ایران آماده امضا داریم و ایشان قصد دارند بعد از انتخابات ماه آینده در صربستان شخصا به ایران سفر نمایند. ما مشتاق هر گونه همکاری در هر زمینه ای با کشور ایران هستیم و هیچ مرزی در این خصوص قائل نیستیم.

sahandblog.ir: سهندبلاگ: سیستم مدیریت محتوای سهند

salmandiar.ir: دیار سلمان | مجله گردشگری و مسافرتی دیار سلمان

منبع: ایرنا
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 36679

به "خبرنگاران روابط ورزشی ایران و صربستان گسترش می یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران روابط ورزشی ایران و صربستان گسترش می یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید